Mediprev is een elektronisch document dat door Mediwet ontwikkeld werd en dat een ideaal uitgangspunt is voor uw dynamisch risicobeheersingssysteem. Het vormt een overzichtelijk geheel van uw wettelijke verplichtingen inzake de wet welzijn en heeft als doel uw onderneming in staat te stellen om hieraan in ruime mate te voldoen.
Volgens art. 3 van het KB van 27/03/1998 betreffende het beleid inzake het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk is elke werkgever verantwoordelijk voor de structurele planmatige aanpak van preventie, door middel van een dynamisch risicobeheersingssysteem.
Voor een vlotte werking met deze software die gebaseerd is op MS Excel is enige uitleg noodzakelijk.
Een van onze ervaren preventieadviseurs zal het pakket bij u ter plaatse komen installeren. Gedurende een viertal uren krijgt u een uitgebreide inleiding in de werking en de inhoud van het pakket ten einde u in staat te stellen volledig zelfstandig de geïntegreerde documenten in te vullen en op te volgen. U leert werken met de ingesloten instrumenten en leert eveneens hoe u uw eigen documenten kan koppelen aan 'Mediprev'. Een basisopleiding veiligheid noch informatica is vereist doch wel een voordeel.
Wie consequent de documenten uit Mediprev opvolgt, voldoet in ruime mate aan de wet welzijn en de taken en opdrachten die hierdoor opgelegd zijn.
De documenten in Mediprev zijn samengesteld in Microsoft Word en Excel en zijn aldus vrij aan te vullen en te wijzigen volgens de eigen noden en behoeften. Bovendien kunnen reeds bestaande documenten en inventarissen gekoppeld worden aan het Mediprev menu of kan men data kopiëren naar Mediprev-documenten.