Intervisie voor vertrouwenspersonen

Omschrijving

De Codex over het welzijn op het werk benadrukt opnieuw de noodzaak tot regelmatige intervisiemomenten voor interne vertrouwenspersonen. Elke vertrouwenspersoon dient jaarlijks éénmaal een (halve) dag intervisie te volgen om zijn kennis up-to-date te houden en de specifieke vaardigheden, eigen aan deze rol, te verwerven en onderhouden. Een intervisiemoment is tevens hét moment bij uitstek om in een vertrouwelijk kader ervaringen uit te wisselen en inzichten te verdiepen. 

Dit is een bijscholingsmodule van de basisopleiding voor vertrouwenspersonen.

Inhoud

Deze intervisiemomenten voor vertrouwenspersonen bieden u de kans om, samen met andere vertrouwenspersonen van diverse organisaties, eigen cases te bespreken onder begeleiding van een preventieadviseur psychosociale aspecten van Mediwet. Wettelijke en theoretische kaders worden opgefrist en aangevuld. Actuele thema’s worden besproken en geanalyseerd. Deze intervisie geeft vertrouwenspersonen de kans om hun kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen en de uitdagingen als vertrouwenspersoon met een open en veerkrachtige blik te (blijven) benaderen.

Praktisch

Schrijf u vandaag nog in: €180 of 1,5 PE per deelnemer (vrijgesteld van BTW). Alle syllabi en documentatie zijn inbegrepen in de prijs.

Indien u door omstandigheden alsnog genoodzaakt bent uw inschrijving te annuleren, is dit mogelijk tot uiterlijk 10 werkdagen vóór de eerste opleidingsdag. Nadien is het inschrijvingsbedrag volledig verschuldigd. Bij minder dan 5 deelnemers zijn wij genoodzaakt de opleiding te annuleren.

Het betreft hier een wettelijk gefundeerde opleiding die we aanbieden via webinar. Om u nadien een rechtsgeldig attest te kunnen uitreiken wordt de aanwezigheid van de deelnemer enkel geregistreerd en genoteerd als de camera tijdens de opleiding aanstaat.

Wenst u meer dan 6 personen in te schrijven voor deze opleiding? Vraag dan gerust een incompany opleiding aan. We bekijken graag de mogelijkheden. Contacteer ons voor meer informatie.